Tuesday, December 18, 2012

JUTAWAN dalam SubCM

Bila kita fokus Minda kita 
"Nak Jadi Jutawan, Nak Jadi Jutawan"


Automatik perkataan "JUTAWAN" menjadi semacam MAGNET


Pantang dengar @ tengok, terus kita akan FOKUS
Kita akan TERTARIK

Contoh tetiba jer terpandang poster camni

Terus mata akan terpaku.... 
Pasti nak tahu detail

Bila aku dah set nak jadi JUTAWAN
Segala benda yang berkaitan JUTAWAN aku mula ambil tahu

Entah sejak bila aku mula ambil tahu pasal JUTAWAN- JUTAWAN
Sebut saja JUTAWAN Malaysia, JUTAWAN Dunia... kebanyakannya aku tahu


Tan Sri Syed Mokhtar Bukhari, Tan Sri Azman Hashim, Tan Sri Mustapa Kamal, Lim Goh Tong, Robert Kuok, Ananda Krishnan kebanyakannya aku tahu...

Jutawan Dunia... 
Carlos Slim, Bill Gates, Warren Buffet.... 

kita akan kenal


Hari ni singgah kedai buku. Terjumpa buku ni


Pertama kali jumpa buku khusus mengenai Tan Sri Mokhtar
Apalagi... terus sambar la. 


 Tengok Empayar Perniagaan Tan Sri


Kata- kata menarik Tan Sri 

Paling menarik sifat Dermawan beliau... 
yang memang diasuh oleh maknya dari muda lagi
1/2 dari pendapatannya diSEDEKAHkan bermula dari gaji pertama beliau

Tapi sifat menderma tidak sekalipun menyebabkan beliau papa @ jatuh miskin


No comments: