Thursday, January 15, 2009

PROTOKOL YAHUDI ZIONIS

Sejak peristiwa 11 September 2001, aku mula berminat mengkaji tentang Yahudi Zionis sebab waktu tu ada teori yang mengatakan serangan tu adalah angkara Yahudi. Dari hasil pembacaan dan kajian tentang yahudi, akhirnya aku dapat maklumat tentang Protokol Yahudi Zionis. Malah, aku pernah mempunyai sebuah Buku bertajuk “Protokol Cendekiawan Zionis”, iaitu satu Resolusi Mesyuarat Cendekiawan Zionis di Brussels Switzeland tahun 1897. Intipati resolusi ni adalah bagaimana perancangan Zionis untuk menakluk dunia.

Bayangkan setelah lebih 100 tahun, mereka masih konsisten dengan rancangan mereka dan jika anda membaca Protokol tersebut dan bandingkan dengan keadaan dunia sekarang ini, tidak ubah seperti rancangan mereka. Dari soal ekonomi, politik, kewangan, sosial, PBB, IMF, Perand Dunia I dan II, krisis ekkonomi dan keagamaan semuanya seperti yang dirancang mereka.

Tidak ada satu pun sejarah besar dunia yang tiada kaitanan dengan Yahudi.

Ambil contoh mudah, Malaysia!.

Sejarah menceritakan segala- galanya. Lihat bagaimana negara Malaysia kita dijajah oleh British. Semasa penjajahan bukan sedikit yang menentang dan menuntut kemerdekaan, terutama dari golongan Ulama pada ketika itu. Tetapi, pihak British tidak memberikan kemerdekaan. Sehinggalah UMNO meminta kemerdekaan. British sedia memberikan kemerdekaan tetapi dengan syarat menerima kaum Cina dan India sebagai warganegara.

Sebenarnya, ini adalah perancangan mereka dari awal lagi supaya negara Malaysia tidak dikuasai oleh orang Melayu semata- mata yang kesemuanya beragama Islam. Jika ini berlaku, negara Malaysia pastinya menjadi negara Islam sepenuhnya yang pastinya akan menggunapakai undang- undang Islam.

Sebaliknya, dengan ada kaum Cina dan India di Malaysia, mereka tahu pasti ajaran Islam tidak dapat diamalkan sepenuhnya. Lihat saja contoh apabila PAS nak laksanakan Hudud tidak boleh sebab DAP bangkang, walau dalam satu Pakatan Rakyat. UMNO juga bangkang kerana perbezaan fahaman dengan PAS walaupun keduanya parti Orang Melayu Islam.

Dari satu sudut lain, pasti akan wujud ketidak stabilan kerana berlainan fahaman, agama, budaya dan bahasa. Ditambah lagi dengan sikap prejudis antara kaum. Mujur dengan kebijaksanaan pemimpin kita yang terdahulu, keharmonian kaum dapat dibentuk melalui penguatkuasaan undang- undang walaupun ada api didalam sekam.

Jika dilihat senario dunia sekarang dari sudut mana sekalipun, kita akan dapat lihat semua ini selari dengan Protokol Yahudi Zionis. Kalau jumpa dapatkan buku Protokol Yahudi Zionis. Sayang sekali buku aku dipinjam oleh seorang kawan, akhirnya hilang.

Dibawah ringkasan protokol yahudi zionis yang aku cedok dan compile dari pelbagai sumber.



PENGENALAN

Orang-orang Yahudi mempercayai bahawa mereka adalah tuan kepada dunia dan kerana itu mereka tidak ragu-ragu bahawa akan tiba suatu hari untuk mereka menghapuskan semua agama dan seterusnya memperhambakan dunia ini .

Hasrat mereka ini telah dinyatakan dalam sebuah laporan sulit yang dikenali sebagai “ Protokol Cendekiawan Zionis – Zionist Sages Protocols “ dan laporan sulit itu telah diterbitkan dalam beberapa bahasa sehingga membangkitkan kegemparan dalam persekitaran yang dihuni oleh masyarakat beragama serta meransangkan politik antarabangsa ketika itu .

Seorang pengarang berbangsa Rusia , Eelia telah memberikan satu gambaran yang lengkap berhubung “ Protokol Cendikiawan Zionis “ dalam bukunya yang bertajuk “ Dunia Yahudi – World Judaism “ antaranya :“ Edisi pertama resolusi ini ( Protokol Cendekiawan Zionis ) telah disunting sejak 60 tahun dahulu dan telah diterjemahkan daripada bahasa Perancis ke bahasa Rusia , bahasa Inggeris dan pelbagai bahasa lain . Kemudian resolusi ini telah hilang dan yang tinggal hanyalah terjemahannya dalam bahasa lain .

Seorang saintis Rusia , Sergi Nylos telah menjadi orang pertama yang menerbitkan Resolusi itu di dalam bahasa Rusia dan telah menurunkan tanda tangannya di buku itu pada 1901 . Ini bermakna Resolusi ini telah diterbitkan 5 tahun selepas Persidangan Bale di Switzerland yang telah dianjurkan oleh kepimpinan mereka , Theodore Hertzel dengan disertai 300 ahli yang terdiri daripada para pemimpin , doctor , peguam , pakar kewangan dan ahli perniagaan yang kesemuanya mewakili 50 Pertubuhan Yahudi sama ada yang rasmi mahupun sulit .”

Dalam persidangan ini , mereka telah menjalankan kajian dan perbincangan berkenaan perancangan rahsia mereka untuk menghapuskan semua agama dan menguasai dunia ini . Kemudian mereka telah meletakkan resolusi mereka yang bertajuk : Protokol Cendekiawan Zionis ini di bawah simpanan yang cukup rapi dan resolusi tidak boleh dibawa , dibaca atau digunakan melainkan mereka yang telah menjadi cendekiawan Yahudi .

Seorang wanita Perancis telah berjaya mendapatkan resolusi tersebut menjelang satu pertemuan bersama salah seorang pemimpin Zionis dan Freemason di sebuah rumah rahsia yang tidak didedahkan selepas dari Persidangan Zionis ( Bale ) . Dokumen-dokumen Resolusi ini telah disampaikan kepada seorang Pemimpin di Timur Rusia yang merasa takut dengan perancangan jahat untuk menguasai Timur dan Barat yang dirahsiakan oleh Yahudi .

Dia telah memberikannya kepada rakannya seorang saintis Rusia , Sergi Nylos yang lebih takut terhadap plot jahat ini sehingga menyebabkan dia menjalankan cetakan Resolusi ini di dalam Bahasa Rusia pada tahun 1901 . Kesannya lebih dari 10 ribu orang Yahudi telah dibunuh . Ketika itu di mana-mana sahaja orang-orang Yahudi akan membeli sebarang salinan Resolusi tersebut sehingga buku ini hilang seluruhnya dari pasaran .

Walaubagaimanapun , satu salinan telah berjaya dibawa ke England di tangan seorang seorang wartawan dari England bernama Victor E. Marsden yang kemudiannya telah menterjemahkannya kepada Bahasa Inggeris .Resolusi berbahasa Inggeris ini kemudiannya diterbitkan dan diulang cetak sebanyak 5 kali sehingga tahun 1921 apabila kesemua salinan ini didapati hilang daripada pasaran beberapa jam selepas pengedarannya .

Manakala pada 1919 ia telah diterjemahkan kepada bahasa Jerman dan juga telah hilang dari pasaran mereka berikutan pengaruh Yahudi di Jerman ketika itu . Beberapa akhbar turut menyerang protokol ini manakala di Mesir , akhbar Ar-Risalah dan Al-Mukattam telah menyerang mereka pada tahun 1948 .

Seorang pengarang dari England , Jones Craig Scotch turut menyunting sebuah buku pada tahun 1954 dengan tajuk “ Kerajaan Rahsia di England / The Secret Government in England “ dan dia telah menyerang impian penjenayah-penjenayah Yahudi ini . Di Mesir pula pada tahun 1951 , Muhammad Khalifa al-Tunisi telah menyunting sebuah buku yang bertajuk “ Bahaya Yahudi / The Danger of the Judaism “ dan beliau telah membongkar bahaya Protokol-Protokol Yahudi ini .

Berikut adalah Ringkasan Protokol Yahudi Zionis.


Protokol Pertama
Cara memerintah sebaik-baiknya ialah dengan menggunakan kekerasan dan keganasan bukan dengan perbincangan ilmiah. Hak itu terletak kepada kekuatan. Siapa kuat, dialah berhak, kerana dalam hukum alam, kebenaran terletak dengan kekuatan. Sesungguhnya politik tidak sesuai dengan akhlak. Pemerintah yang berpandukan moral bukanlah ahli politik yang bijak. Mereka yang ingin memerintah, mestilah pandai menggunakan tipu helah dan matlamat menghalalkan cara. Minuman keras haruslah digunakan untuk mencapai tujuan itu.

Protokol Kedua
Bantuan-bantuan yang diberikan oleh bangsa yahudi melalui agen-agen Yahudi akan memperkuatkan kaum yahudi. Yahudi akan memerintah bangsa lain seperti bangsa itu memerintah negaranya sendiri, tanpa disedari bahawa mereka telah berada di bawah genggaman yahudi. Ketua pentadbir yang dilantik untuk mengatur pentadbiran negara, mestilah terdiri daripada orang-orang yang berjiwa budak, yang mudah diarah untuk kepentingan Yahudi. Melalui akhbar, Yahudi menggerakkan fikiran orang ramai serta mengambil kesempatan untuk mendapatkan emas, meskipun dari lautan darah dan airmata. Pengorbanan adalah perlu, kerana setiap nyawa dikalangan yahudi berharga seribu orang bukan Yahudi.

Protokol Ketiga
Yahudi akan menjadikan negara bukan Yahudi, sebagai gelanggang pertelagahan manusia yang boleh membawa huru hara, seterusnya menybabkan kemerosotan ekonomi. Yahudi akan berlagak sebagai penyelamat dengan mempelawa masuk ke ‘pasukan kita' iaitu Sosialis, komunis dan lain-lain yang dapat memberi ruang kepada Yahudi untuk menguasai bangsa bukan Yahudi. Dalam alam fikiran Yahudi, wajib ditanam perasaan bahawa semua haiwan itu (bukan bangsa Yahudi) akan tidur nyenyak apabila kenyang dengan darah. Ketika itulah senang bagi Yahudi memperhambakan mereka.

Protokol Keempat
Bangsa Yahudi mestilah menghapuskan segala bentuk kepercayaan agama serta mengikis daripada hati orang bukan Yahudi prinsip ketuhanan dan menggantikannya dengan perkiraan ilmu hisab serta lain-lain keperluan kebendaan. Fikiran orang bukan Yahudi mestilah dialihkan ke arah memikirkan soal perdagangan dan perusahaan supaya mereka tidak ada masa untuk memikirkan soal-soal musuh mereka. Akhirnya segala kepentingan akan jatuh ke tangan Yahudi.

Protokol Kelima
Sekiranya ada di kalangan orang bukan Yahudi cuba mengatasi bangsa Yahudi dari segi sains, politik dan ekonomi, maka bangsa Yahudi mestilah menyekat mereka dengan cara menimbulkan pelbagai bentuk perselisihan sehingga wujud konflik sesama mereka. Kesannya, mereka mengambil keputusa untuk tidak mencampuri permasalahan tersebut kerana ianya hanya difahami oleh orang-orang yang memimpin rakyat sahaja.

Protokol Keenam
Untuk memusnahkan perusahaan bangsa bukan Yahudi, ialah dengan cara merosakkan sumber pengeluaran dengan memupuk tabiat membuat kejahatan dan meminum minuman keras di kalangan pekerja, serta mengambil langkah menghapuskan orang orang terpelajar dari kalangan bangsa bukan Yahudi. Semua bangsa bukan Yahudi mestilah dipastikan menduduki mertabat kaum buruh yang melarat.

Protokol Ketujuh
Orang-orang Yahudi wajib menabur fitnah supaya timbul kekacauan, pertelagahan dan permusuhan di kalangan manusia. Bila timbul penentangan terhadap bangsa Yahudi, maka wajiblah orang Yahudi menyambutnya dengan peperangan secara total di seluruh dunia.

Protokol Kelapan
Pemerintah Yahudi akan dikelilingi oleh segolongan besar ahli-ahli ekonomi dan orang Yahudi sendiri akan dikelilingi oleh ribuan ahli-ahli korporat, jutawan dan usahawan.

Protokol Kesembilan
Yahudi akan mendirikan kerajaan diktator dengan membuat dan melaksanakan undang-undang yang tegas, iaitu undang-undang yang akan membunuh tanpa pengampunan. Yahudi akan merosakkan moral pemuda-pemuda bukan Yahudi dengan menanamkan teori-teori palsu dan ilmu-ilmu yang batil.

Protokol Kesepuluh
Yahudi akan membawa masuk racun ‘Liberalisma' ke dalam negara-negara yang bukan Yahudi supaya menggugat kestabilan politik. Pilihanraya diatur supaya boleh memberi kemenangan kepada pemimpin-pemimpin yang dapat bertugas sebagai agen yahudi dalam melaksanakan rancangan rancangan Yahudi.

Protokol Kesebelas
Bangsa Yahudi menyifatkan diri mereka sebagai serigala dan bangsa lain sebagai kambing. Bagi mereka, Yahudi merupakan bangsa yang terpilih dan mereka bertebaran ke atas muka bumi ini sebagai satu rahmat. Berada di perantauan atau negara asing yang nampak sebagai kelemahan, sebenarnya mencerminkan kekuatan yang dapat membawa bangsa itu ke pintu kekuatan di seluruh dunia.

Protokol Kedua belas
Yahudi akan mengubah pengertian tentang kebebasan atau kemerdekaan dengan mentafsirkan istilah itu sebagai mengamalkan apa-apa yang diperkenalkan atau dibenarkan oleh undang-undang sahaja. Kalau bangsa bukan Yahudi diberi permit menerbitkan sepuluh akhbaratau majalah, maka bangsa Yahudi mesti menerbitkan 30 akhbar atau majalah. Perkara ini amat penting kerana ia adalah alat untuk mengubah fikiran rakyat.

Protokol Ketiga belas
Bagi memastikan kejayaan usaha-usaha memonopoli dan mempercepatkan proses keruntuhan, maka bangsa Yahudi hendaklah menghapuskan golongan korporat dari bukan bangsa Yahudi di samping mengadakan spekulasi dan menyebarkan projek mewah, pesta-pesta serta pelbagai bentuk hiburan lain di kalangan bangsa bukan Yahudi kerana semua ini akan menelan kekayaan mereka. Untuk mengalih perhatian orang bukan Yahudi daripada memikirkan persoalan politik, maka agen Yahudi hendaklah membawa mereka kepada kegiatan-kegiatan hiburan, olahraga, pesta-pesta, pertandingan kesenian, kebudayaan dan lain-lain lagi.

Protokol Keempat belas
Para filosuf Yunani mestilah membincangkan kekurangan-kekurangan serta mendedahkan keburukan agama-agama lain. Para penulis Yahudi harus menonjolkan tulisan-tulisan pornografi iaitu mengadakan sastera yang tidak bermakna, kotor dan keji.

Protokol Kelima belas
Apabila mendapat kekuasaan, bangsa Yahudi akan membunuh tanpa belas kasihan terhadap setiap orang yang menentangnya. Setiap pertubuhan yang merancang untuk menentangnya mestilah dihukum dan ahli-ahlinya dibuang negeri. Oleh itu, mesti didirikan sebanyak-banyaknya ‘FREMASONIC LODGE' iaitu tempat-tempat pertemuan rahsia orang orang Yahudi.

Protokol Keenam belas
Yahudi akan mendirikan universiti mengikut rancangan yang begitu tersusun. Pensyarah-pensyarah akan mendidik dan membentuk para pemuda supaya menjadi manusia yang patuh kepada pihak berkuasa (Yahudi). Bagaimanapun, ajaran-ajaran mengenai undang-undang negeri dan politik tidak akan diajar kecuali beberapa orang sahaja yang dipilih kerana kebolehan mereka.

Protokol Ketujuh belas
Yahudi meletakkan kehakiman dalam bidang yang sempit dan terhad. Guaman akan melahirkan orang-orang kejam, tidak berperikemanusiaan dan mempunyai tabiat buruk untuk mencapai kemenangan bagi orang yang dibelanya, walaupun terpaksa menghancurkan semangat keadilan dan mengorbankan kebajikan masyarakat.

Protokol Kelapan belas
The Kings of Jews akan dikawal oleh pengawal pengawal rahsia, kerana orang-orang yahudi tidak akan membuka pinti kepada kemungkinan adanya perancangan untuk menentang kegiatan Yahudi

Protokol Kesembilan belas
Bangsa Yahudi akan membicarakan orang orang yang melakukan kesalahan politik sama seperti orang yang mencuri, membunuh dan kesalahan-kesalahan yang lain. Orang ramai akan memandang kesalahan politik itu sebagai satu kesalahan yang hina dan timbul rasa benci kepada mereka yang melakukannya.

Protokol Kedua puluh
Bank Antarabangsa Yahudi akan memberi pinjaman kepada bangsa bukan Yahudi dengan kadar bunga yang tinggi. Pinjaman yang sedemikian, akan menyebabkan pertambahan kadar hutang berlipat kali ganda. Ekonomi orang bukan Yahudi akan lumpuh secara outomatik kesan pertambahan hutang tersebut.

Protokol Kedua puluh Satu
Yahudi menggantikan pasaran wang dengan institusi hutang kerajaan yang bertujuan untuk menetapkan nilai perusahaan mengikut pendapatan kerajaan. Institusi ini akan menawarkan pasaran 500 sijil pinjaman perusahaan dalam sehari atau membeli sebanyak itu juga. Dengan cara inilah segala perusahaan akan bergantung kepada Yahudi.

Protokol Kedua puluh dua
Untuk sampai ketujuan yang baik iaitu kekuasaan Yahudi yang berkuasa penuh dalam rangka meletakkan dunia dalam pemerintahannya, kadang-kadang kekerasan akan digunakan. Di tangan Yahudilah terletaknya pusat kekuasaan yang paling besar.

Protokol Kedua puluh tiga
Orang Yahudi wajib melatih seluruh umat manusia dalam meningkatkan rasa segan dan malu agar mereka terbiasa dengan sifat patuh dan setia kepada arahan Yahudi.

Protokol Kedua puluh empat
Kerajaan tidak boleh diserahkan kepada mereka yang tidak tahu selok belok pemerintahan. Hanya mereka yang boleh menunjukkan sikap keras, kejam dan boleh memerintah dengan tegas akan menerima teraju kerajaan daripada pemimpin-pemimpin kita (Yahudi).

4 comments:

azizi said...

bila nampak org2 yahudi ini mcm mau tembak aja. ;-)

carrotsusu said...

lama tak dengo citer ko man.. pekabo?

Azman Bin A Aziz said...

Azizi -> akan tiba masanya, apabila Yahudi sembunyi dibelakang pokok, Pokok akan berkata wahai kaum muslimin, dibelakang aku ini ada seorang Yahudi, datanglah dan bunuhlah dia.

Carrotsusu -> Tu lah, lamo tok jumpa. Aku selalu baca blog mu, nampak makin bahagia skg ni. Itu yg aku harapkan utk kawan2 aku. Bahagia selalu & sukses sokmo.

Anonymous said...

Orang Islam perlu
1) Bekerja kuat. Masuk kerja 8 pagi dan keluar kerja 8 malam.
2) Memegang jawatan2 penting dalam syarikat.
3) Menceburi perniagaan professional dan bertaraf tinggi seperti pembukaan kilang2, bangunan2 komersial, dll
4) Mendapat kelulusan akademik yang tinggi