Wednesday, September 16, 2009

Sambungan Buku Robert Kiyosaki

Ada satu ayat yang menarik minat aku dalam buku Robert Kiyosaki "Increase Your Financial IQ":

"At first, my classmates made more money than me. Today, I make much more money than most of my classmates. While I do enjoy the money, I work premarily for the challenge. I love learning. I work because I love the game of money, and I want to be the best I can be at my game."

Kenapa?

Kerana ada persamaan dengan assignment bertajuk WHO AM I yang aku pernah tulis pada tahun 2006 dulu.

"Jika dibanding dengan kawan- kawan saya yang sama- sama keluar UUM pada tahun 2000, pencapaian saya boleh dikatakan agak ketinggalan dari segi pendapatan. Purata pendapatan mereka adalah sekitar RM 4000 – 5000 sebulan. Walaupun sedemikian, saya yakin peningkatan gaji mereka akan lebih perlahan memandangkan semakin lama mereka semakin menghampiri puncak piramid hierarki jawatan di dalam organisasi. Ini menyebabkan persaingan untuk kenaikan pangkat semakin tinggi semakin sengit persaingannya."



InsyaAllah aku akan post Assignment tu untuk tatapan korang.

1 comment:

PG said...

Salam Man.
Good and nice sharing.